2012. november 3., szombat

Értékmegőrző

Úgy látszik, hogy mostanában a multiknak a nagy magyarkodás jelenti a bizniszt! Legutóbb a Lidl vágott bele ebbe az "Értéket őrzünk!" szlogennel. Külföldi multicégtől elég hülyén hangzik ez az egész (beszélhetnénk bármelyik másikról, pl. Tesco, Auchan, Aldi és társaik), főleg ha tudjuk, hogy a profiton kívül más nem nagyon érdekli őket. A magyar termékként megjelölt, szintén multinacionális cégek által gyártott "hazai" termékek szintén nem magyarok, ha azt nézzük, hogy magyar termékként 100% magyar alapanyagból, 100%-ban magyar tulajdonú cég termékei jöhetnének szóba. A "magyar" cégek többsége pedig valamilyen külföldi csoport tulajdona.


Hogy milyen értéket is őriznek a multik, azt nem tudhatjuk. Egy teóriám van: az igazi érték az ÉLELMISZER. Igen! Az élelmiszer az érték, hiszen az ára már az egekben. Mi pedig azért dolgozunk, hogy a rezsit és az élelmet ki tudjuk fizetni. Ha így vesszük, akkor tényleg értéket őriznek, mert annak a raktárkészletnek bizony elég nagy értéke van.

Jut eszembe a fenti képről, hogy a Lidl-ben még nem vásároltunk normális pékárut. Ha kiváló minőségű hazai alapanyagból, nagy szakértelemmel készülne, akkor nem lenne olyan borzalmas íze. Lehet, hogy friss és ropogós, de borzalmas. A Tesco kemencés kenyere pl. a várakozásokon felül teljesített számomra. Az igazi persze a saját kemencés kenyér lenne. Ami késik, nem múlik! ;)

A magyarságtudat felébresztése az emberekben nagyon népszerű marketing fogás lett. Mindenki "magyar terméket", "hazait" akar venni, "egyenesen a termelőtől". Na de hipermarketben? Az állandó reklámozás, a hangzatos szavak, az agymosás mind arra sarkallja a vásárlót, hogy vegyen minél többet. Aztán bemegy a boltba, látja, hogy a Boci csoki ennyi, meg annyi, a Milka meg annyi sem, akkor megveszi inkább a Milkát, mert az olcsóbb, de a kilónkénti árat nem nézi (nagy különbség nincs, csak a lila csoki kisebb mennyiségben van csomagolva, a Boci meg már rég nem magyar).

Lehetne itt sok mindenről beszélni, de tájidegen egy multi szájából a magyarságra való hivatkozás és a nemzeti szín használata.
Az értéket nekünk kell megőrizni, nem az idegeneknek! Nekünk kell megtermelni a jó magyar alapanyagokat, nekünk kell előállítani a jó magyar termékeket és nekünk is kell felhasználnunk, előtérbe helyezve az importtal szemben... A kistermelők ellehetetlenítésével sajnos nem ebbe az irányba haladunk...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése